Friday, September 5, 2014

kisah hantu 3 sekawan

Satu malam, aku terjaga di tgh malam.. Dalam separuh sedar, aku nampak ada 3 lembaga berdiri dkt pintu.. Aku tidur dekat dengan pintu depan.. Kiranya, katil aku mmg terletak kat pintu... 

Lembaga tu rupanya xberapa jelas.. Sebab aku rabun dan aku tidoq mmg xpakai spek mata...aku xterkejut dh bila diganggu hantu2 ni.. Bkn ckp besar.. Aku memang kerap kena kacau ngn hantu.. Dh terlalu kerap.. Sampai hilang sikit rasa gerun...

Bila nampak hantu 3 ekor tu, aku tegur la... Salah 1 sahut.. Aku tnya, hampa nak pegi mana tu? Jawabnya, 'kami tumpang lalu ja kt sini..'.. Aku tnya lg, ampa bangsa apa? Dia jawab, 'aku bangsa ati'.. 

Hmmm.. Aku pn xpaham apa yg dia maksudkn 'ati' tu... Tp yg aku tau, jin2 ni banyak jenis bangsanya... Bezanya, manusia berbangsa disebabkan perbezaan ketara warna kulit dan bentuk muka seperti hidung mancung, bentuk kelopak mata, bentuk muka dan lain2... Jin pulak berbangsa dengan perbezaan ketara bentuk tubuh depa sperti ketinggian yg ketara, bentuk badan, pakaian, muka dan lain2..
Buktinya, bangsa toyol rendah2, warna hijau, botak... Bangsa langsuir pulaj berbaju putih, rambut panjang, bersiung, mata merah.. Bangsa hantu raya pulak berbulu, muka mcm beruk.....


No comments: